Rodzaje SEO

seo

W świecie pozycjonerskim rozróżniamy metody pozycjonowania na dwa kolory – biały i czarny. Pozycjonowanie metodami Białego SEO to tak zwane pozycjonowanie etyczne zgodne z wytycznymi, które narzucają nam twórcy wyszukiwarki Google.

Niezależnie od tego jaki kolor wybierzemy, warto czasem posiłkować się radami, czy narzędziami z drugiego obozu. Warto różnicować metody pozycjonowania, tak ja warto różnicować linki i anchory. Wtedy wszystko wygląda naturalniej.

Wytyczne Google dla webmasterów mówią o tym, że jeśli nasza strona jest na tyle atrakcyjna i przyjazna dla robotów i użytkowników to nie musimy się martwić, bo znajdzie się ona na szczycie rankingu wyszukiwarki. Jednak to mija się z prawdą, bo konkurencja nie śpi a używanie nie etycznych metod, (do których według pracowników Google należy nawet dodawanie strony do katalogów) i tak stosujemy, na co dzień. Na szczęście ostatnio polityka Google nieco zmienia się i otwarcie orzynają do możliwości manipulowania wynikami wyszukiwania w rankingach, a także uważają , że zdobywanie linków na własna rękę nie jest taki zakazane. W praktyce każdy wie jak to jest.

Black SEO to metody pozycjonowania uznawane za nieetyczne i prowadzone zwykle na masową skalę. Często kojarzone są z zalewem spamu na stronach. Pozycjonowanie za pomocą czarnych metod może wiązać się konsekwencjami ze strony na przykład wyszukiwarki Google, której roboty mogą wyłapać nienaturalny przyrost linków do strony i nałożyć filtr czasowy na dane słowo kluczowe, bądź, co gorsza, wyindeksować stronę całkiem z indeksu Google.

Zdobywanie linków za pomocą Black SEO odbywa się głównie na porzuconych forach internetowych czy blogach zezwalających na zamieszczanie automatycznych, niemoderowanych komentarzy. A służą do tego przeróżne, zazwyczaj bardzo drogie, jak dla przeciętnego Kowalskiego - amatora pozycjonowania, programy. Zaliczamy do nich np. Xrumer. Program ten pozwala nam hurtowo zakładać profile na forach, uzupełniać je, a potem pisać posty, automatycznie, bez żadnych naszych kolejnych ingerencji.